O czym musisz pamiętać, planując strategię komunikacji w kanale mobile?

Nie ulega wątpliwości, że klient w XXI wieku to klient mobilny. Dzięki urządzeniom mobilnym obecnie już nie „wchodzi się” do internetu – jest się w nim nieustannie. Mobilnymi „konsumentami jutra” są przede wszystkim młodzi ludzie, pomiędzy 18 a 24 rokiem życia, z tzw. Generacji M. Reprezentują oni tzw. „pokolenie mobilne” – ludzi, którzy dorastali lub dorastają w czasach Internetu. Aż 80% z nich korzysta z urządzeń przenośnych bez przerwy.

Dynamiczny wzrost popularności urządzeń wykorzystujących technologie informatyczne, w tym urządzeń mobilnych, otworzył drogę do powstania nowych kanałów sprzedaży i stał się bodźcem do rozwoju współczesnych form komunikacji marketingowej, których główną ideą jest dotarcie do mobilnego konsumenta.

Klient mobilny nie kupuje?

Przyjęło się twierdzić, że użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych są na początkowym etapie lejka sprzedażowego (tzn. na etapie pozyskiwania informacji o produkcie lub usłudze) i nie dokonują konwersji za pomocą telefonu komórkowego. To mit. Prawda jest taka, że narzędzia marketingu mobilnego spełniają istotne zadania w całym procesie konwersji użytkownika: od nowego klienta, którego pierwszy kontakt z marką często następuje poprzez mobilną stronę internetową – do klienta lojalnego, który instaluje na swoim telefonie odpowiednią aplikację, aby mieć stały kontakt z marką. Z roku na rok rośnie liczba klientów mobilnych, a wraz z nią poprawia się także współczynnik konwersji w kanale mobile.

Jak skutecznie rywalizować o klientów mobilnych?

Klient mobilny warty jest specjalnej uwagi, ponieważ posiadany przez niego smartfon (lub inne urządzenie mobilne) pozwala dotrzeć do niego z ofertą marketingową w szczególnie trafny sposób. Zwiększenie liczby klientów mobilnych można osiągnąć, wprowadzając rozwiązania ułatwiające takim klientom korzystanie z e-commerce.

Zaliczymy do nich m.in.:

Wprowadzenie tych udogodnień sprawia, że strona internetowa szybciej się ładuje, ma przejrzysty układ, a jej nawigacja jest jasna i czytelna dla użytkownika. Dzięki temu przejście całej ścieżki sprzedażowej (w tym procesu rejestracji i logowania się) jest łatwiejsze i zajmuje mniej czasu.

Znaczenie komunikacji mobilnej

O sukcesie marki w dużej mierze decyduje komunikacja marketingowa rozumiana zarówno jako sposób dotarcia do klientów z komunikatem (media), jak i sam komunikat, czyli treść, która ma do nich dotrzeć. Komunikacja mobilna, wiadomości SMS, MMS, VMS a także dedykowane aplikacje mobilne to silne wsparcie marketingowe i sprzedażowe dla branży e-commerce. Dlatego kreowanie odpowiedniej treści, która zaspokaja potrzeby potencjalnych klientów jest w dzisiejszych czasach jednym z największych wyzwań komunikacyjnych, jakie stoją przed marketerami.

Konsumenci mobilni chcą otrzymywać taką samą wartość w przypadku korzystania z sieci z poziomu urządzeń mobilnych, co z komputerów. Współczesny odbiorca reklamy mobilnej staje się coraz bardziej wymagający i świadomy swoich wyborów. Pozyskać jego zainteresowanie i zatrzymać je na dłużej nie jest łatwo. O tę uwagę walczą dzisiaj marki, sięgając po niestandardowe rozwiązania w konstrukcji przekazu, których celem jest wyróżnienie marki na tle konkurencji.

Komunikacja prowadzona za pośrednictwem narzędzi mobilnych różni się od tej, wykorzystującej jako medium radio, telewizję czy billboardy. Cechuje ją: sytuacyjność, personalizacja i innowacyjność. Kampanie reklamowe na urządzeniach mobilnych pozwalają precyzyjnie dotrzeć z komunikatem do odbiorcy – niezależnie od czasu i miejsca jego przebywania, w spersonalizowanej postaci.

Komunikacja w ramach marketingu mobilnego możne przejawiać się w postaci różnych aktywności, takich jak:

Trendy w kanale mobile

W wojnie, w której stawką jest uwaga klienta, narzędzia marketingu mobilnego są skutecznym orężem, którym warto umieć się posługiwać. Potwierdza to rosnący trend preferowania przez odbiorców małego ekranu do konsumpcji treści cyfrowych. Wymusza to na wydawcach i reklamodawcach szybkie dopasowanie swoich stron internetowych do specyfiki urządzeń mobilnych oraz korzystanie z wielu innych narzędzi marketingu mobilnych. Zarówno firmy e-commerce, jak i stacjonarne odnotowują wzrost wydatków na komunikację mobilną w porównaniu do lat poprzednich. Wśród firm, dla których cyfrowy rozwój to podstawa, widoczny jest trend „mobile-first” – jednoznaczny z uznaniem naczelnej roli tego kanału marketingowego w planowaniu kampanii promocyjnych.

Reklama na urządzeniach mobilnych otwiera nową erę w marketingu, opartą na nowoczesnych technologiach i bardzo precyzyjnych danych przesyłanych z szybkością 5G. Prognozując kierunki, w jakich będzie rozwijać się reklama mobilna, można wskazać z całą pewnością dwa główne: programmatic oraz media społecznościowe. Od kilku lat zakup odsłon w modelu programmatic jest jednym z motorów napędowych reklamy mobilnej, a wydawcy udostępniają do zakupu programatycznego również powierzchnię premium, do tej pory zarezerwowaną dla bezpośredniej sprzedaży. Wciąż wysoko ceniona jest reklama wideo. Przewiduje się, że wraz z coraz szerszym dostępem do szerokopasmowych łącz, zwiększy się ilość kampanii z wykorzystaniem reklam multimedialnych. Inne perspektywiczne kierunki rozwoju reklamy mobilnej to geotargetowanie, reklama display oraz promocja aplikacji mobilnych

Mobilnej fali nie da się już powstrzymać. Należy się na nią jak najlepiej przygotować i wykorzystać jej ogromny, wciąż rosnący potencjał. Konsekwencją braku zdecydowanych działań w tym kierunku jest utrata potencjalnych klientów i przychodów.

Zapraszamy do kontaktu jeśli potrzebujesz stworzyć lub zmienić swoją strategię komunikacji w kanale mobile.

triangle-career

- KARIERA -

Jesteś gotowy? Dołącz do nas

WIĘCEJ